Peugeot 3008 Hybrid

Elektrický dojazd až 59 kilometrov
Zrýchlenie z 0-100 km/h (s) 5,9
Priemerná spotreba pri súčinnosti motorov 2,2 l na 100 km
Plné nabitie elektromotora menej ako 2 hodiny

Peugeot 3008 Hybrid 4 je ukážkou toho, ako značka Peugeot aktívne vníma svetové trendy spojené so snahou minimalizovať emisnú záťaž. Postupne zaradil do výrobného procesu čisto elektrické automobily a najnovšie dopĺňa modelový rad aj o hybridy. Na slovenských cestách čoraz častejšie vidíme vozidlá so zelenou evidenčnou značkou signalizujúcou využitie elektrického pohonu, no kúpa takýchto áut je u väčšiny našincov stále spojená s predsudkami, obavami alebo nevypovedanými otázkami.

Preto sme pre vás otestovali nový Peugeot 3008 Hybrid 4 s pohonom všetkých kolies. Konkrétne sme mali k dispozícii model vo výbave GT-Line s automatickou osemstupňovou prevodovkou a výkonom rovných 300 koní, ktorý využíva benzínový motor s objemom 1,6 litra a elektromotor čerpajúci energiu z 13,2 kWh batérie.

Peugeot Hybrid

Peugeot 3008 Hybrid - komfort na prvom mieste

Peugeot 3008 Hybrid 4 je z hľadiska dizajnu takmer totožný s klasickým SUV 3008. Má typickú mohutnú prednú masku a líši sa od neho iba malými detailmi poukazujúcimi na hybridný pohon. Napriek tomu, že auto má v sebe skrytú batériu, poskytuje bohatý priestor v kufri (základných 520 litrov a po sklopení sedadiel až 1482 litrov). O nedostatok miesta sa nemusia báť ani pasažieri. Najmä vpredu je priestoru požehnane, čo poteší každého vodiča.

Okrem pohodlného vyvýšeného sedenia čaká vodičov aj moderný i-Cockpit, ktorý môžu Peugeotu viaceré značky iba závidieť. V rámci neho je k dispozícii športovo tvarovaný volant, s ktorým dá robustné auto ovládať podobne ľahko ako malé mestské autíčko. Všetky podstatné informácie o jazde sa zobrazujú na digitálnej prístrojovej doske a po pravej ruke je pripravená dotyková obrazovka. Pod ňou sú umiestnené tlačidla, ktorými si zvolíte, čo sa vám na obrazovke zobrazí (navigácia, telefonovanie, využitie pohonu, klimatizácia a pod.).

Bohatá výbava

Vzhľadom na to, že sme využívali Peugeot 3008 Hybrid 4 v takmer najvyššej výbave, mohli sme sa oprieť o veľké množstvo asistenčných systémov alebo technologických pomôcok. S prednými a zadnými parkovacími senzormi aj kamerou na cúvanie so zorným uhlom 360 stupňov nebudete mať problém s manévrovaním ani v zúžených priestoroch. Potešilo aj bezkľúčové štartovanie, bezkľúčové otváranie dverí, dažďový senzor alebo elektrické zatváranie kufra.

O bezpečnosť a pohodlie sa postará šestica airbagov, brzdový asistent, funkcia ESP, systém na sledovanie únavy vodiča, asistent pri rozbiehaní do kopca, indikátor straty tlaku v pneumatikách, funkcia na rozpoznávanie dopravných značiek, posilňovač riadenia alebo ABS. Pri akciovej cene blížiacej sa k hodnote 49-tisíc eur sú to však očakávané prvky.

Peugeot 3008 Hybrid - tichá a plynulá jazda

Presuňme sa k samotnej jazde. Peugeot 3008 Hybrid 4 poskytuje kvarteto jazdných módov (elektrický, hybridný, športový a pohon všetkých štyroch kolies). Začali sme na elektrickom, ktorý je ako stvorený do mesta. Tichú a plynulú jazdu si rýchlo zamilujete a po chvíli ľutujete, že dojazd nie je viac ako necelých 60 kilometrov.

Ak chcete jazdiť dlhšie, musíte si prepnúť do hybridného režimu. Ten umne kombinuje silu elektromotora a benzínového agregátu. Robí to však veľmi potichu a plynule, takže väčšinu času ani nezistíte, z čoho čerpáte energiu. Po vybití batérie nemusíte nič riešiť, keďže vozidlo si vyhodnotí, od ktorého momentu bude čerpať len benzín.

Po prepnutí do športového režimu alebo módu s pohonom všetkých kolies si môžete vychutnať plný výkon auta. Stačí poriadne stlačiť plynový pedál a čaká vás bleskové zrýchlenie. Toto konštatovanie platí aj pri vyšších rýchlostiach na diaľnici. Odozva motoru je vynikajúca, takisto reakcia automatickej prevodovky a ani by ste nepovedali, že sedíte v SUV. Jeho výhodou je však bezpečnosť, takže aj vo vysokej rýchlosti sa cítite podobne ako počas jazdy v meste.

Peugeot hybrid modely

Nabíjačky pribúdajú

Zákazníci siahajú po hybridoch alebo elektrických vozidlách hlavne z dvoch dôvodov - chcú byť šetrní k životnému prostrediu a k vlastnej peňaženke. Spotreba auta sa však odvíja od toho, akú máte ťažkú nohu. Vzhľadom na veľký výkon nie je náročné nechať sa zlákať na rýchlejšiu jazdu a potom vám nepomôže ani hybrid. Ak jazdíte s rozumom, môžete v elektrickom režime pokojne atakovať dojazd nad 50 kilometrov a pri využití hybridu rozložíte spotrebu elektrickej energie a benzínu tak, aby ste ušetrili čo najviac.

Pri hybride sa nemusíte báť, že po vybití batérie zostanete stáť na ceste. Navyše v každom väčšom slovenskom meste sú pripravené nabíjačky. Najviac je ich v Bratislave, ale nabíjacie miesta nájdete bez problémov vo všetkých krajských a viacerých okresných mestách. Veľakrát sú situované pri nákupných centrách, takže môžete spojiť príjemné s užitočným.

Peugeot hybrid cena

Tak to bolo aj v našom prípade. Auto sme odstavili pri nabíjačke, približne za hodinu a pol sme batériu doplnili na 100 % kapacity a medzitým sme nakúpili. Nabíjačky však neustále pribúdajú a ich ovládanie je jednoduché, takže v tomto prípade sú obavy zbytočné.

Užite si moderný hybrid

Od prvého momentu sme sa v aute cítili predovšetkým komfortne a bezpečne. Veľkorysá výbava nám umožnila, aby sme sa plne sústredili na jazdu. Vďaka bohatej ponuke jazdných módov v kombinácii so silným motorom a automatickou prevodovkou nemusíte mať strach zo žiadnej trasy. V konečnom dôsledku nemáme autu čo vytknúť. Ak si chcete vyskúšať jazdu v modernom hybride a máte na to dostatok finančných prostriedkov, určite to vyskúšajte.

Snímka

Objavte nový spôsob jazdy vďaka vozidlám PEUGEOT plug‑in hybrid. Sú univerzálne a umožňujú okamžitý prechod na 100% elektrický režim, pričom dojazd je až 59 km WLTP. Sedan, kombi alebo SUV. Inovatívny dizajn, environmentálny výkon a najmodernejšej technológie bez akýchkoľvek kompromisov.

Peugeot 3008phev Hy4 2019 002 Fr.650602.6

Objavte SUV PEUGEOT 3008 HYBRID a HYBRID4, SUV hybridy

Početné úspory a výhody:

- 40% úspora spotreby paliva
- Možná štátna dotácia vo výške 5 000 EUR
- Používanie elektrického režimu
- Znížené náklady na údržbu
- Dojazd až 59 kilometrov
- Plynulá a hladká jazda, menej vibrácií
- Výrazné zrýchlenie vďaka okamžitému krútiacemu momentu motora
- Úplne tichý chod motora

 

 

 

Webp.net Resizeimage

Objavte nový PEUGEOT 508 HYBRID, prémiový sedan

Viacnásobné úspory pri používaní:

- Až 225 koní maximálneho systémového výkonu
- Priemerná úspora spotreby paliva až do 40%
- Možnosť čerpania štátnej dotácie
- Využívanie elektrického režimu
- Záruka 8 rokov / 160.000 km na zachovanie minimálne 70% kapacity batérie
- Dojazd v plne elektrickom režime až do 45 km podľa normy WLTP
- Možnosť okamžitého prudkého zrýchlenia vďaka vysokému krútiacemu momentu elektrického motora
- Tichá prevádzka

Peugeot 508phev 2019 009 Fr.650601.6

Objavte nový PEUGEOT 508 SW HYBRID, prémiové kombi

Viacnásobné úspory pri používaní:

- Až do  56 km dojazd v plne elektrickom režime
- Priemerná úspora spotreby paliva až do 40%
- Možnosť čerpania štátnej dotácie
- Využívanie elektrického režimu
- Záruka 8 rokov / 160.000 km na zachovanie minimálne 70% kapacity batérie
- Dojazd v plne elektrickom režime až do 45 km podľa normy WLTP
- Možnosť okamžitého prudkého zrýchlenia vďaka vysokému krútiacemu momentu elektrického motora
- Tichá prevádzka

Cookies používame, aby sme vám zaručili najlepší možný zážitok z návštevy našej stránky francetech.sk. Ak budete pokračovať bez zmeny vašich nastavení, dávate tým najavo svoj súhlas s prijímaním všetkých cookies z našejstránky. Viac informácií

Nastavenia cookies na tejto webovej stránke sú nastavené na "Povoliť cookies" vám prehliadanie možné skúsenosti. Ak budete pokračovať na používanie tejto webovej stránky bez zmeny nastavenia cookies alebo kliknite na tlačidlo "Prijať" nižšie potom dávate súhlas k tomu.

Zavrieť