Peugeot 3008 Hybrid

Elektrický dojazd až 59 kilometrov
Zrýchlenie z 0-100 km/h (s) 5,9
Priemerná spotreba pri súčinnosti motorov 2,2 l na 100 km
Plné nabitie elektromotora menej ako 2 hodiny

Peugeot 3008 Hybrid 4 je ukážkou toho, ako značka Peugeot aktívne vníma svetové trendy spojené so snahou minimalizovať emisnú záťaž. Postupne zaradil do výrobného procesu čisto elektrické automobily a najnovšie dopĺňa modelový rad aj o hybridy. Na slovenských cestách čoraz častejšie vidíme vozidlá so zelenou evidenčnou značkou signalizujúcou využitie elektrického pohonu, no kúpa takýchto áut je u väčšiny našincov stále spojená s predsudkami, obavami alebo nevypovedanými otázkami.

Preto sme pre vás otestovali nový Peugeot 3008 Hybrid 4 s pohonom všetkých kolies. Konkrétne sme mali k dispozícii model vo výbave GT-Line s automatickou osemstupňovou prevodovkou a výkonom rovných 300 koní, ktorý využíva benzínový motor s objemom 1,6 litra a elektromotor čerpajúci energiu z 13,2 kWh batérie.

Peugeot Hybrid

Peugeot 3008 Hybrid - komfort na prvom mieste

Peugeot 3008 Hybrid 4 je z hľadiska dizajnu takmer totožný s klasickým SUV 3008. Má typickú mohutnú prednú masku a líši sa od neho iba malými detailmi poukazujúcimi na hybridný pohon. Napriek tomu, že auto má v sebe skrytú batériu, poskytuje bohatý priestor v kufri (základných 520 litrov a po sklopení sedadiel až 1482 litrov). O nedostatok miesta sa nemusia báť ani pasažieri. Najmä vpredu je priestoru požehnane, čo poteší každého vodiča.

Okrem pohodlného vyvýšeného sedenia čaká vodičov aj moderný i-Cockpit, ktorý môžu Peugeotu viaceré značky iba závidieť. V rámci neho je k dispozícii športovo tvarovaný volant, s ktorým dá robustné auto ovládať podobne ľahko ako malé mestské autíčko. Všetky podstatné informácie o jazde sa zobrazujú na digitálnej prístrojovej doske a po pravej ruke je pripravená dotyková obrazovka. Pod ňou sú umiestnené tlačidla, ktorými si zvolíte, čo sa vám na obrazovke zobrazí (navigácia, telefonovanie, využitie pohonu, klimatizácia a pod.).

Bohatá výbava

Vzhľadom na to, že sme využívali Peugeot 3008 Hybrid 4 v takmer najvyššej výbave, mohli sme sa oprieť o veľké množstvo asistenčných systémov alebo technologických pomôcok. S prednými a zadnými parkovacími senzormi aj kamerou na cúvanie so zorným uhlom 360 stupňov nebudete mať problém s manévrovaním ani v zúžených priestoroch. Potešilo aj bezkľúčové štartovanie, bezkľúčové otváranie dverí, dažďový senzor alebo elektrické zatváranie kufra.

O bezpečnosť a pohodlie sa postará šestica airbagov, brzdový asistent, funkcia ESP, systém na sledovanie únavy vodiča, asistent pri rozbiehaní do kopca, indikátor straty tlaku v pneumatikách, funkcia na rozpoznávanie dopravných značiek, posilňovač riadenia alebo ABS. Pri akciovej cene blížiacej sa k hodnote 49-tisíc eur sú to však očakávané prvky.

Peugeot 3008 Hybrid - tichá a plynulá jazda

Presuňme sa k samotnej jazde. Peugeot 3008 Hybrid 4 poskytuje kvarteto jazdných módov (elektrický, hybridný, športový a pohon všetkých štyroch kolies). Začali sme na elektrickom, ktorý je ako stvorený do mesta. Tichú a plynulú jazdu si rýchlo zamilujete a po chvíli ľutujete, že dojazd nie je viac ako necelých 60 kilometrov.

Ak chcete jazdiť dlhšie, musíte si prepnúť do hybridného režimu. Ten umne kombinuje silu elektromotora a benzínového agregátu. Robí to však veľmi potichu a plynule, takže väčšinu času ani nezistíte, z čoho čerpáte energiu. Po vybití batérie nemusíte nič riešiť, keďže vozidlo si vyhodnotí, od ktorého momentu bude čerpať len benzín.

Po prepnutí do športového režimu alebo módu s pohonom všetkých kolies si môžete vychutnať plný výkon auta. Stačí poriadne stlačiť plynový pedál a čaká vás bleskové zrýchlenie. Toto konštatovanie platí aj pri vyšších rýchlostiach na diaľnici. Odozva motoru je vynikajúca, takisto reakcia automatickej prevodovky a ani by ste nepovedali, že sedíte v SUV. Jeho výhodou je však bezpečnosť, takže aj vo vysokej rýchlosti sa cítite podobne ako počas jazdy v meste.

Peugeot hybrid modely

Nabíjačky pribúdajú

Zákazníci siahajú po hybridoch alebo elektrických vozidlách hlavne z dvoch dôvodov - chcú byť šetrní k životnému prostrediu a k vlastnej peňaženke. Spotreba auta sa však odvíja od toho, akú máte ťažkú nohu. Vzhľadom na veľký výkon nie je náročné nechať sa zlákať na rýchlejšiu jazdu a potom vám nepomôže ani hybrid. Ak jazdíte s rozumom, môžete v elektrickom režime pokojne atakovať dojazd nad 50 kilometrov a pri využití hybridu rozložíte spotrebu elektrickej energie a benzínu tak, aby ste ušetrili čo najviac.

Pri hybride sa nemusíte báť, že po vybití batérie zostanete stáť na ceste. Navyše v každom väčšom slovenskom meste sú pripravené nabíjačky. Najviac je ich v Bratislave, ale nabíjacie miesta nájdete bez problémov vo všetkých krajských a viacerých okresných mestách. Veľakrát sú situované pri nákupných centrách, takže môžete spojiť príjemné s užitočným.

Peugeot hybrid cena

Tak to bolo aj v našom prípade. Auto sme odstavili pri nabíjačke, približne za hodinu a pol sme batériu doplnili na 100 % kapacity a medzitým sme nakúpili. Nabíjačky však neustále pribúdajú a ich ovládanie je jednoduché, takže v tomto prípade sú obavy zbytočné.

Užite si moderný hybrid

Od prvého momentu sme sa v aute cítili predovšetkým komfortne a bezpečne. Veľkorysá výbava nám umožnila, aby sme sa plne sústredili na jazdu. Vďaka bohatej ponuke jazdných módov v kombinácii so silným motorom a automatickou prevodovkou nemusíte mať strach zo žiadnej trasy. V konečnom dôsledku nemáme autu čo vytknúť. Ak si chcete vyskúšať jazdu v modernom hybride a máte na to dostatok finančných prostriedkov, určite to vyskúšajte.

Snímka

Objavte nový spôsob jazdy vďaka vozidlám PEUGEOT plug‑in hybrid. Sú univerzálne a umožňujú okamžitý prechod na 100% elektrický režim, pričom dojazd je až 59 km WLTP. Sedan, kombi alebo SUV. Inovatívny dizajn, environmentálny výkon a najmodernejšej technológie bez akýchkoľvek kompromisov.

Peugeot 3008phev Hy4 2019 002 Fr.650602.6

Objavte SUV PEUGEOT 3008 HYBRID a HYBRID4, SUV hybridy

Početné úspory a výhody:

- 40% úspora spotreby paliva
- Možná štátna dotácia vo výške 5 000 EUR
- Používanie elektrického režimu
- Znížené náklady na údržbu
- Dojazd až 59 kilometrov
- Plynulá a hladká jazda, menej vibrácií
- Výrazné zrýchlenie vďaka okamžitému krútiacemu momentu motora
- Úplne tichý chod motora

 

 

 

Webp.net Resizeimage

Objavte nový PEUGEOT 508 HYBRID, prémiový sedan

Viacnásobné úspory pri používaní:

- Až 225 koní maximálneho systémového výkonu
- Priemerná úspora spotreby paliva až do 40%
- Možnosť čerpania štátnej dotácie
- Využívanie elektrického režimu
- Záruka 8 rokov / 160.000 km na zachovanie minimálne 70% kapacity batérie
- Dojazd v plne elektrickom režime až do 45 km podľa normy WLTP
- Možnosť okamžitého prudkého zrýchlenia vďaka vysokému krútiacemu momentu elektrického motora
- Tichá prevádzka

Peugeot 508phev 2019 009 Fr.650601.6

Objavte nový PEUGEOT 508 SW HYBRID, prémiové kombi

Viacnásobné úspory pri používaní:

- Až do  56 km dojazd v plne elektrickom režime
- Priemerná úspora spotreby paliva až do 40%
- Možnosť čerpania štátnej dotácie
- Využívanie elektrického režimu
- Záruka 8 rokov / 160.000 km na zachovanie minimálne 70% kapacity batérie
- Dojazd v plne elektrickom režime až do 45 km podľa normy WLTP
- Možnosť okamžitého prudkého zrýchlenia vďaka vysokému krútiacemu momentu elektrického motora
- Tichá prevádzka