Nový Peugeot e-2008

Spotreba kombinovaná od 18,3 kWh/100km
Výkon 136 koní
Zrýchlenie 0-100km/h od 9,0 s
Batožinový priestor 405 litrov

Najmenší model automobilky v rámci segmentu SUV sa dočkal ekologickejšej verzie. Nový Peugeot e-2008 poháňa výlučne elektrická energia a neprodukuje emisie. Napriek tomu je však rovnako priestranný ako jeho „brat“ využívajúci spaľovacie motory a má batožinový priestor s objemom 405 litrov.

Nové modely Peugeot 208 a 2008 patria medzi najkrajšie autá na slovenských cestách. Vydarený dizajn preto nebolo treba meniť ani pri elektrickej verzii. Prednej časti vozidla Peugeot e-2008 dominujú mohutná maska, tvarovaná kapota a denné LED svetlomety. Výrazné blatníky a ostré línie dodávajú autu atraktívny vzhľad. Všestranné SUV stojí na platforme CMP, ktorá vyniká variabilitou.

Moderný a bezpečný

V interiéri už tradične nechýba Peugeot i-Cockpit s najmodernejšími prvkami. Kompaktný volant sa dá dobre uchopiť a ľahko sa s ním manévruje. Veľká dotyková HD obrazovka je v dosahu a zornom poli vodiča. Rovnako k dispozícii je aj inovatívna prístrojová doska s 3D zobrazením informácií. Tieto pomôcky zlepšujú všetky zložky šoférovania, a to účinnosť, jednoduchosť a bezpečnosť.

Elektrický Peugeot sa môže pochváliť viacerými špecifickými znakmi, akými sú dvojfarebný znak leva, monogram „E“ na blatníkoch vozidla alebo exkluzívne šedé čalúnenie Alcantara. Samostatnou kategóriou sú asistenčné technológie, vďaka ktorým sa šoférovanie posúva k poloautonómnej jazde.

Peugeot e-2008 disponuje aktívnym udržiavaním v jazdnom pruhu, adaptívnym tempomatom, parkovacím asistentom, systémom automatického brzdenia, rozšíreným rozpoznávaním dopravných značiek či snímaním mŕtveho uhla. Vo výbave, samozrejme, nechýbajú ani funkcie konektivity, navigácia alebo moderný zvukový systém.

Peugeot e-2008 - dojazd nad 300 kilometrov

Nový elektrický Peugeot e-2008 poháňa motor s výkonom 136 koní (100 kW) a okamžitým krútiacim momentom maximálne 260 Nm. Vďaka tejto kombinácii vám moderný crossover ponúkne rýchlu akceleráciu a potešenie z príjemne plynulej, dynamickej a tichej jazdy.

Elektromotor čerpá energiu z vysokonapäťovej batérie s kapacitou 50 kWh, ktorá je v aute zabudovaná tak, aby neobmedzila batožinový priestor. Batéria zabezpečuje podľa normy WLTP dojazd 310 kilometrov a neprodukuje žiadne emisie CO2.

Peugeot 2008 Testdrive Av

Dĺžka dojazdu však závisí od viacerých faktorov. Vonkajšia teplota a rozdielnosť počasia medzi jarou a zimou môžu spôsobiť odchýlku až 35 %. Predhriatie a vychladenie interiéru vozidla ešte počas pripojenia na elektrickú sieť je jedným z najúčinnejších nástrojov na zvýšenie dojazdu. Viac kilometrov na jedno nabitie prejdete aj vtedy, ak plynulo zrýchľujete a využívate rekuperačný brzdný systém. V takom prípade si môžete predĺžiť dojazd až o 15 %.

Peugeot e-2008 poskytuje tri režimy riadenia. Nastavenie Sport vám zabezpečí vysoký výkon, režim Normal je určený na bežnú prevádzku a možnosť Eco šetrí batériu. Pri brzdení sú na výber dve možnosti. Ak si zvolíte Standard, budete brzdiť podobne ako s vozidlom so spaľovacím motorom. Pri možnosti Brake získate viac rekuperačnej energie.

Štyri stupne výbavy

Pri kúpe elektrického Peugeotu 2008 si z hľadiska pohonnej jednotky nenavyberáte. V predaji je iba spomenutý elektromotor s výkonom 136 koní a automatickou prevodovkou. Automobilka však ponúka tento model hneď v štyroch rôznych stupňoch výbavy. Cenovka sa začína tesne nad úrovňou 31-tisíc eur pri vyhotovení Active. Ďalej si môžete zvoliť výbavy Allure, GT Line a úplný vrchol predstavuje verzia GT s cenou cez 36-tisíc eur.

Galéria