Nový Peugeot e-208

Nový čisto elektrický Peugeot e-208 je ideálny spoločník do mesta.

Spotreba kombinovaná do 16,9 kWh
Prevodovka automatická s pevným prevodovým stupňom
Výkon 136 koní
Zrýchlenie 0-100km/h od 8,1 s

Nový Peugeot e-208 stojí na platforme CMP (Common Modular Platform), ktorá je najnovším produktom spoločnosti PSA Group pre segmenty B a C. Platforma je modulárna z hľadiska rozmerov a motorov. Preto umožňuje výber medzi spaľovacími alebo elektrickými pohonnými jednotkami.

Vďaka tomu takmer nespoznáme rozdiel medzi klasickým Peugeotom 208 a jeho elektrickou verziou. Nový Peugeot e-208 má však zopár unikátnych prvkov, ktoré ho odlišujú. Jeho exteriér zdobí monogram "e", dvojfarebný znak leva, predná maska s prvkami vo farbe karosérie, čierne lemy blatníkov a hliníkové 17-palcové disky s diamantovými výplňami, ktoré zlepšujú aerodynamické parametre auta.

Peugeot E 208 2

Interiéru dominuje nová generácia Peugeot i-Cockpit. Vodič má vďaka nej na dosah všetko, čo potrebuje. Viacero funkcií môže ovládať prostredníctvom multifunkčného volantu, údaje o vozidle sleduje na 3D digitálnom prístrojovom paneli a k dispozícii má taktiež desaťpalcovú dotykovú HD obrazovku. Na nej sa zobrazuje aj animácia znázorňujúca fungovanie pohonného ústrojenstva v reálnom čase.

Peugeot e-208 s dojazdom 340 km

Peugeot e-208 sa opiera o motor s výkonom 100 kW/136 koní a krútiacim momentom 260 Nm, ktorý je dostupný od 0 km/h. Elektrická pohonná jednotka je zárukou potešenia a intenzívnych jazdných zážitkov v tichom a komfortnom prostredí. Z nuly na stovku zrýchli za 8,1 sekundy a dosahuje maximálnu rýchlosť 150 km/h. Energiu čerpá z vysoko výkonnej batérie s kapacitou 50 kWh. Tá však vďaka spomenutej CMP platforme neuberá z priestrannosti interiéru.

Podľa protokolu WLTP sľubuje elektrický Peugeot 208 dojazd až 340 kilometrov. Nabíjanie je možné aj prostredníctvom nabíjačky s výkonom 100 kW, keďže batéria si reguluje teplotu. Na 80 % kapacity batérie sa tak dostanete len za 30 minút. Ďalšou možnosťou nabíjania je využitie Wallboxu s výkonom 7,4 kW. V domácich podmienkach si tak auto nabijete v priebehu noci za približne 7,5 hodiny.

E 208 Motor

Štyri stupne výbavy

Cenovka modelu Peugeot e-208 sa začína tesne pod úrovňou tridsaťtisíc eur. Presnejšie vo výbave Active je dostupný od 29 390 €. Presne o tisícku drahšie je vyhotovenie Allure. Vo výbave GT Line stojí 31 690 € a za elektrickú 208-ku s označením GT momentálne zaplatíte 33 690 €. Vo všetkých prípadoch dostane rovnakú pohonnú jednotku, líši sa iba výbava.

Výhodou elektrickej verzie Peugeotu 208 je, že už od najnižšej výbavy Active ponúka o niečo viac ako klasický model so spaľovacími motormi. Konkrétne elektrickú parkovaciu brzdu, balík Bezpečnosť plus, predné LED svetlomety, lemy kolies v čiernej lesklej farbe, bezkľúčové štartovanie, automatickú jednozónovú klimatizáciu, 11 kW trojfázovú nabíjačku, zásuvku USB v prednej stredovej konzole a Peugeot Connect SOS & Assistance.

Galéria