Až 70 % modelov Peugeot prešlo elektrifikáciou

Peugeot e-2008

Jedným z pilierov súčasnej stratégie značky Peugeot je elektrifikácia. Ambiciózne ciele začali Francúzi napĺňať už pred troma rokmi a v oblasti alternatívneho pohonu raketovo napredujú. Až sedemdesiat percent z aktuálneho modelového radu tvoria automobily využívajúce elektrickú energiu.

Peugeot momentálne ponúka čisto elektrické modely, ale aj hybridy a nedávno dokonca predstavil prvú vodíkovú dodávku e-Expert Hydrogen. Elektrifikácia sa však netýka iba osobných vozidiel. Na elektrinu jazdia už aj všetky úžitkové vozidlá. Do roku 2023 plánuje automobilka elektrifikovať 85 % modelového radu a v roku 2025 by to malo byť dokonca 100 %.

➡ Získajte elektrické auto so všetkými výhodami

ŠIROKÝ VÝBER

Chceme dať zákazníkom možnosť výberu, aby siahli po takom pohone, aký im vyhovuje. Bez ohľadu na to, či si vyberú konvenčné pohonné jednotky alebo ich elektrické alternatívy. Výsledky predaja v európskych krajinách nám ukazujú, že sme si zvolili správnu stratégiu, a na trendy reaguje aj svetový trh,“ uviedla súčasná šéfka Peugeotu Linda Jacksonová.

Peugeot elektrické

Prvé elektrifikačné kroky urobil Peugeot pri malom mestskom autíčku e-208, ktoré neskôr nasledoval crossover e-2008 a potom sa pridali aj úžitkové modely e-Partner, e-Expert, e-Boxer či rodinný e-Traveller. Zabúdať netreba ani na plug-in hybridy 3008, 508 a 508 SW.

Akcia Peugeot Hot Days: Vybrané modely s horúcimi letnými zľavami

NAJNOVŠÍ PEUGEOT 308

K dosiahnutiu sedemdesiatich percent elektrifikácie modelového radu však prispeli najnovšie prírastky v podobe hatchbacku Peugeot 308 a kombi Peugeot 308 SW s plug-in hybridom. Vozidlá novej generácie s vylepšeným dizajnom a moderným logom značky poskytujú výkon 180 alebo 225 koní v kombinácii s osemstupňovým automatom.

PEUGEOT 308 SW PHEV

Oba modely v sebe ukrývajú benzínový motor PureTech a 81 kW elektromotor. Produkujú iba 25 resp. 26 g emisií CO2 na km a majú elektrický dojazd na úrovni okolo 60 kilometrov. Aj zásluhou týchto parametrov by sa mali zaradiť medzi hlavné lákadlá trhu v druhej polovici tohto kalendárneho roka.

Profesionáli profesionálom: Úžitkové vozidlá pre každý biznis

Už čísla z prvého polroka ukazujú, že Peugeot žne úspechy. Z hľadiska celkového predaja všetkých značiek je na druhom mieste v rámci Európy. V štatistike predaja elektromobilov patrí automobilke tretia pozícia. Špeciálne dobre sa dlhodobo darí modelom e-208 a e-2008.