Nový Peugeot 208: Ideálny spoločník nielen do mesta

Kategórie

Francúzska automobilka po siedmich rokoch priniesla druhú generáciu modelu Peugeot 208. Malý hatchback ihneď zaujal atraktívnym vzhľadom a nezaostáva ani výbavou či jazdnými vlastnosťami. Na trh prišiel iba pred niekoľkými týždňami, ale už si vyslúžil nomináciu do finálovej sedmičky v ankete Auto roka 2020 v Európe. Novinku od Peugeotu sme pár dní testovali, aby sme vám priblížili, čo ponúka.

Peugeot 208 je síce najmenším modelom v portfóliu značky, ale v rámci svojho segmentu sa môže pochváliť relatívne mohutnými kontúrami. Dĺžka auta mierne presiahla hranicu štyroch metrov (4055 mm). Rázvor vozidla je 2540 mm, celková šírka aj so spätnými zrkadlami 1960 mm a výška 1435 mm.

20191214 132411

V našom prípade sme testovali Peugeot 208 vo výbave Allure s benzínovým motorom 1,2 PureTech, ktorý bol spárovaný so šesťstupňovou manuálnou prevodovkou a ponúkal výkon 100 koní. Vďaka uvádzaciemu bonusu je takéto vyhotovenie novej „dvestoosmičky“ k dispozícii za cenu na úrovni 15-tisíc eur. Nad rámec výbavy sme však mali bezkľúčový systém odomykania a štartovania vozidla s Proximity senzorom alebo extratónované zadné bočné sklá.

Neprehliadnite: Aktuálny cenník nového Peugeotu 208

Progresívny Peugeot i-Cockpit

Novinka z dielne Peugeotu zaujme hneď na prvý pohľad nízkou siluetou, dlhou kapotou a elegantnými krivkami, ktoré autu dodávajú športový vzhľad. „Dvestoosmička“ však nevsádza iba na prvý dojem, rovnako príjemné prostredie nájdete aj vo vnútri vozidla. Peugeot i-Cockpit ponúka ideálne miesto pre vodiča, ktorý má všetko podstatné na dosah ruky.

Hneď po nastúpení do vozidla sa usadíte do pohodlného sedadla, v ktorom vás nebude limitovať nič ani počas dlhších ciest. Presne do ruky vám padne kompaktný športový volant s výbornou odozvou a pred vami svieti konfigurovateľná digitálna 3D prístrojová doska. V stredovom paneli sa nachádza veľký dotykový displej, ktorý si môžete prepojiť s mobilom prostredníctvom funkcií Apple Car Play, Android Auto či MirrorLink. Na ňom ovládate teplotu vo vozidle, rádio, navigáciu, ale aj ďalšie funkcie. Navyše, pod displejom sa nachádza sedem tlačidiel, ktorými môžete zapnúť vykurovanie zadného či predného skla alebo výstražné svetlá.

Chcete si otestovať našu novinku? Objednajte sa na skúšobnú jazdu

V stredovom paneli sa nachádzajú aj dve zásuvky USB, rovnako dve sú pripravené pre pasažierov na zadných sedadlách. Tí sa nemôžu sťažovať na nedostatok priestoru. Miesto si nájde aj muž priemernej postavy s výškou 180 cm alebo o niečo viac. Rovnako najmenší nie je ani batožinový priestor, ktorý môže dosiahnuť objem 311 litrov.

Parkovanie s ľahkosťou

K zvýšeniu komfortu jazdy slúžia viaceré asistenčné technológie. V rámci balíka Drive Assist môžete počítať s funkciou kontroly pohybu v jazdnom pruhu. Tá vás v prípade opustenia ideálnej línie vráti späť do jazdného pruhu. Niektorých vodičov však môže tento systém otravovať, a tak je možné ho vypnúť stlačením jediného tlačidla. Ďalej je k dispozícii systém rozpoznávania dopravných značiek a odporúčania rýchlosti alebo systém kontroly rýchlosti a bezpečnej vzdialenosti medzi vozidlami.

Dôležitými pomocníkmi sú zadné parkovacie senzory kombinované s parkovacou kamerou. Vďaka nim zaparkujete jednoducho aj do užších priestorov. Navyše, zásluhou kompaktných rozmerov vozidla je s ním parkovanie a manévrovanie bezproblémové aj bez použitia moderných technológií. Vo výbave Allure nechýba ani dažďový senzor alebo elektrická parkovacia brzda.

Zaostávať nebudete ani na diaľnici

Všetky motory dostupné pre nový Peugeot 208 spĺňajú emisné normy EURO 6d-ISC a majú systém Start&Stop. Na výber sú štyri varianty benzínového agregátu 1,2 PureTech a jeden dieslový motor 1,5 BlueHDi. Špeciálnou kapitolou je ešte elektromotor v prípade Peugeotu e-208. My sme mali možnosť jazdiť na spomenutej benzínovej pohonnej jednotke 1,2 PureTech s výkonom 100 koní, šesťstupňovou automatickou prevodovkou a turbom.

Motor si hravo poradil s mestskými podmienkami aj jazdou na diaľnici. Poskytuje rýchly „odpich“ a je pomerne tichý. Na diaľnici budete stíhať bez problémov, jazda je komfortná aj vo vyšších rýchlostiach a ak máte ťažšiu nohu na plynovom pedále, neprejaví sa to príliš negatívne na vašej spotrebe. Navyše, máte možnosť vybrať si medzi dvoma jazdnými módmi – klasickým a ekonomickejším.

Šetrný k peňaženke

Výrobca uvádza, že v mestskej premávke spotrebuje nový Peugeot 208 v nami testovanej motorizácii 5,2 – 5,3 litrov na sto kilometrov. Mimo mesta sa spotreba pohybuje na úrovni 3,7 – 3,8 l/100 km a v kombinovanej premávke je to 4,2 – 4,4 l/100 km. Na základe nášho testu musíme priznať, že tieto údaje vôbec nie sú vzdialené realite. Ak jazdíte šetrnejšie, viete sa v kombinovanej spotrebe dostať na spomenutú úroveň. V prípade agresívnejšej jazdy sa priblížite k piatim litrom, čo je takisto potešujúci údaj.

Nový Peugeot 208 na nás urobil celkovo dobrý dojem. Ponúka atraktívny dizajn, komfortný interiér s moderným vybavením a takisto kvalitné motory. Malý hatchback je určený predovšetkým do mesta, kde sa cíti ako ryba vo vode. Ľahko sa s ním manévruje, všade s ním zaparkujte a navyše vás odmení dobrou spotrebou. Pridanou hodnotou je to, že za rozumnú cenu dostanete auto, s ktorým sa nemusíte báť vyraziť na diaľnicu alebo dlhšiu cestu.

Máte záujem o nový Peugeot 208? Vyplňte formulár a my vás budeme kontaktovať

Skladové, predvádzacie a jazdené vozidlá Peugeot 208 za výhodné ceny:

Páčil sa ti tento článok? Podel sa s ním s ostatnými

Cookies používame, aby sme vám zaručili najlepší možný zážitok z návštevy našej stránky francetech.sk. Ak budete pokračovať bez zmeny vašich nastavení, dávate tým najavo svoj súhlas s prijímaním všetkých cookies z našejstránky. Viac informácií

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close