TEST: Nový Peugeot 3008 je atraktívnejší a modernejší

Druhá generácia SUV Peugeot 3008 figuruje na trhu už viac ako štyri roky a stále si udržiava priazeň zákazníkov. S príchodom nových modelov 208, 508 alebo 2008 však začala dizajnovo mierne zaostávať. Francúzska automobilka urobila preto očakávaný krok a populárnemu SUV dopriala facelift, ktorý ho priblížil k najnovším vozidlám v ponuke. Náš Peugeot 3008 test prebehol v decembri 2020.

Na slovenských cestách sa vynovený Peugeot 3008 objavuje zatiaľ minimálne. Do jedného z prvých kusov sme však nasadli a priblížime vám všetko, čo sa zmenilo. Konkrétne sme dostali do rúk 3008-ku vo výbave Allure Pack s naftovým motorom 1,5 BlueHDi s výkonom 130 koní a 8-stupňovou automatickou prevodovkou.

Viaceré nové prvky

Dizajnové úpravy sú najviac citeľné v prednej časti karosérie, ktorej dominuje bezrámová vertikálna maska chladiča. Na ňu plynulo nadväzujú elegantné lamely. Inovácie vidíme aj pri predných svetlometoch, ktoré využívajú LED technológiu už od základnej úrovne výbavy. Nové sú aj zadné Full LED svetlomety s motívom troch levích pazúrov.

Peugeot 3008 test

Interiér sa v porovnaní s pôvodnou verziou príliš nezmenil. Nebolo ani veľmi čo vylepšovať, pretože druhá generácia modelu Peugeot 3008 ponúkla už po uvedení na trh nadčasový komfort. Vo vnútri auta potešia kvalitné materiály aj viaceré veľkorysé úložné priestory pre cestujúcich. Na nedostatok miesta sa určite nemôžu sťažovať ani samotní pasažieri, a to bez ohľadu na to, či sedia vpredu alebo vzadu. Navyše, v kufri nájdeme ďalších 520 litrov úložného priestoru, ktorý sa po sklopení druhého radu sedadiel môže zväčšiť až na 1482 litrov.

Peugeot 3008 test preukázal vysokú technologickú úroveň

Vylepšený Peugeot 3008 dostal najnovšiu verziu i-Cockpitu s 12,3-palcovým digitálnym prístrojovým panelom, 10-palcovým dotykovým HD displejom a kompaktným multifunkčným volantom. Rýchly a intuitívny prístup k funkciám vozidla zabezpečujú chrómované prepínače umiestnené pod displejom v stredovom paneli.

Už od základnej výbavy Active sa môžete oprieť o viaceré asistenčné technológie. V rámci Safety Packu dostanete zadné parkovacie senzory, elektrickú parkovaciu brzdu s funkciou Hill Assist, tempomat a obmedzovač rýchlosti, systém automatického núdzového brzdenia, systém udržiavania vozidla v jazdnom pruhu, systém rozpoznávania dopravných značiek alebo dažďový senzor. So zvyšujúcou sa úrovňou výbavy pribúdajú systémy na monitorovanie mŕtveho uhla, parkovacie kamery alebo 3D navigácia s doživotnou aktualizáciou. Samozrejmosťou sú funkcie konektivity.

Všestranné SUV Peugeot 3008

Poďme však k samotnej jazde. Peugeot 3008 sme si vyskúšali v meste, na diaľnici aj v teréne a musíme povedať, že so všetkými podmienkami sa popasoval na výbornú. Bez problémov zvláda vyššie rýchlosti aj manévrovanie na menšom priestore a v teréne vynikajúco filtroval nerovnosti. Dieslový štvorvalec bol trošku ťažkopádnejší pri potrebe rýchlejšieho odpichu z miesta. Treba však priznať, že tomu nahrávalo aj chladnejšie počasie a nezabehnutý motor, s ktorým sme naberali prvé kilometre.

Ak si nevyberiete z našich aktuálne dostupných skladových vozidiel, zastavte sa u nás v predajni a objednáme vám vozidlo do výroby podľa vašich predstáv.

Model 208 - počet vozidiel na sklade:

0

Model 2008 - počet vozidiel na sklade:

0

  • Splátka už od 96 eur mesačne (v závislosti od modelu a verzie)
  • Zimné pneumatiky a vyhrievané predné sedadlá zadarmo
  • Predĺžená 4-ročná záruka
  • 0% leasing

Na výber sú okrem spomenutého dieselového agregátu 1,5 BlueHDi aj benzínový trojvalec 1,2 PureTech (130 koní) a benzínový štvorvalec 1,6 PureTech (180 koní). Pre fanúšikov ekologickejších automobilov bude pripravený Plug-in Hybrid s pohonom predných kolies (225 koní) alebo všetkých štyroch kolies (300 koní). Vo všetkých prípadoch môžete využiť služby osemstupňového automatu, ku ktorému sme nemali vážnejšie výhrady.

Náš Peugeot 3008 test preveril aj motory. Výrobca uvádza, že nami testovaný dieselový motor spotrebuje pri kombinovanej premávke 3,9 litra paliva na 100 kilometrov podľa cyklu NEDC. Na základe cyklu WLTP je to 5,1 až 5,9 litra, čo podľa nás viac korešponduje s realitou. Vzhľadom na hmotnosť a veľkosť auta sú to stále príjemné hodnoty. Pri benzínových agregátoch sa kombinovaná spotreba pohybuje medzi šiestimi a siedmimi litrami.

Peugeot 3008 test - záverečné hodnotenie

Vylepšený Peugeot 3008 ničím zásadným neprekvapil. To však vôbec nie je na škodu. Udržal si komfort a kvalitu, na ktorú sme zvyknutí, a pripojil k tomu aktuálnejší dizajn. Facelift pridal autu na atraktivite a stredne veľké SUV si zachovalo vynikajúci pomer ceny a výkonu. Už v základnej výbave Active alebo v mierne vylepšenej verzii Active Pack máte k dispozícii obrovské množstvo asistenčných technológií a ďalších inteligentných pomôcok. Nehovoriac o vyšších stupňoch výbavy. Do 30-tisíc eur si kúpite moderné a všestranné SUV, ktoré vás nesklame v akomkoľvek teréne a v akejkoľvek situácii.

Hybridnú verziu Peugeot 3008 otestoval aj Rasťo Chvála.

Páčil sa ti tento článok? Podel sa s ním s ostatnými

Cookies používame, aby sme vám zaručili najlepší možný zážitok z návštevy našej stránky francetech.sk. Ak budete pokračovať bez zmeny vašich nastavení, dávate tým najavo svoj súhlas s prijímaním všetkých cookies z našejstránky. Viac informácií

Nastavenia cookies na tejto webovej stránke sú nastavené na "Povoliť cookies" vám prehliadanie možné skúsenosti. Ak budete pokračovať na používanie tejto webovej stránky bez zmeny nastavenia cookies alebo kliknite na tlačidlo "Prijať" nižšie potom dávate súhlas k tomu.

Zavrieť