Peugeot e-208 test – stvorený do mesta, poteší aj mimo neho

Peugeot e-208 test - už vieme, že titul Európske auto roka 2020 nedostal náhodou. Peugeot 208 najnovšej generácie zaujal širokú verejnosť aj odborníkov atraktívnym dizajnom, výbornými jazdnými vlastnosťami a priaznivou cenou. Jeho elektrická verzia však pridáva niečo navyše. Peugeot e-208 neprodukuje emisie oxidu uhličitého a je mimoriadne tichý.

Na základe nášho testu môžeme povedať, že Peugeot e-208 oproti modelu so spaľovacími motormi v ničom nezaostáva. Do rúk sa nám dostala verzia v najvyššej výbave GT s 50 kWh elektromotorom a výkonom 136 koní, ktorej uvádzacia cena je na úrovni 33 690 €.

Vysoká úroveň komfortu

Z hľadiska dizajnu nečakajte v porovnaní s klasickou 208-kou veľké zmeny. Vylepšené sú detaily, ktoré autu len dodávajú na príťažlivosti. Elektrická verzia sa zvonku líši čiernymi lemami blatníkov, prednou maskou s prvkami vo farbe karosérie, dvojfarebným znakom leva, monogramom „e“ na karosérii a aerodynamickými hliníkovými diskami s diamantovým efektom.

Vo vnútri je bonusom elegantné čalúnenie Alcantara, ktoré len podčiarkuje vysokú úroveň komfortu v interiéri. Všetci pasažieri majú napriek menšej veľkosti auta dostatok miesta na nohy a sedia na pohodlných sedadlách, ktoré sú vpredu vyhrievané.

Peugeot e-208 ponúka pretlak technológií

Z pozície vodiča vás poteší bezkľúčové odomykanie, zamykanie aj štartovanie vozidla vďaka Proximity senzoru. Po nastúpení do auta zase oceníte 3D i-Cockpit, ktorého súčasťou je digitálna prístrojovka, multifunkčný športový volant a desaťpalcová dotyková obrazovka umiestnená v stredovom paneli. Tá je navyše jemne natočená smerom k vodičovi, ktorý sa vďaka tomu dostane rýchlejšie k informáciám alebo nastaveniam.

Peugeot e-208 v najvyššej výbave je nabitý modernými technológiami. Ponúka rôzne asistenčné systémy, akými sú pokročilé rozpoznávanie dopravných značiek, parkovacie senzory s cúvacou kamerou, sledovanie mŕtveho uhla alebo monitorovanie pohybu v jazdných pruhoch. Bezpečnosť zvyšujú automatické núdzové brzdenie alebo systém varovania pred zrážkou. K zvýšeniu komfortu prispievajú automatické prepínanie diaľkových svetiel, dažďový senzor, elektronická parkovacia brzda a mnoho ďalších prvkov.

Peugeot e-208 test

Elektrický Peugeot 208 je najvýkonnejší a najsvižnejší spomedzi všetkých verzií tohto modelu. Kombinácia nového elektromotoru s výkonnou batériou ponúka silu 136 koní (100 kW) s krútiacim momentom 260 Nm, čo znamená, že auto zrýchli z nuly na stovku za 8,1 sekundy. Takýto odpich nemajú ani verzie so spaľovacími motormi. Na druhej strane, s elektrickou 208-kou dosiahnete maximálnu rýchlosť 150 km/h.

Kapacita batérie je 50 kWh a výrobca uvádza, že v kombinovanej premávke spotrebuje motor do 16,9 kWh elektriny na 100 kilometrov. Automobilka zároveň hovorí o dojazde až 340 kilometrov. Tieto údaje sa však líšia od viacerých faktorov. Medzi tie patria výber jazdného módu (Eco, Normal alebo Sport), využitie brzdnej sily, vonkajšia teplota aj to, ako veľmi tlačíte na plynový pedál.

Z hľadiska spotreby energie je pre Peugeot e-208 najvhodnejší pohyb v meste. Peugeot e-208 test ukázal, že pri šetrnej jazde v režime Eco môžete pokojne dosiahnuť dojazd nad 300 kilometrov a máte na výber dostatok nabíjacích staníc v prípade potreby. Na cestách prvej alebo druhej triedy ešte nepocítite taký rozdiel oproti mestu. Výnimkou sú akurát stúpania, v ktorých spotrebuje auto veľa energie. V následnom klesaní však môžete využiť rekuperáciu brzdnej sily.

Nižší dojazd očakávajte pri jazde na diaľnici. Aj v režime Eco a pri priemernej rýchlosti 110 km/h sme balansovali na hranici okolo 20 kWh/h. Ak sa však pozrieme čisto na jazdné vlastnosti. Elektrický Peugeot 208 nemá problém ani s vysokými rýchlosťami. Určite sa nestratí v konkurencii výkonnejších áut, ale v takom prípade si musíte ako vodič strážiť spotrebu a dostupnosť najbližšej nabíjačky.

Nezabúdajte na batériu

Našťastie, počty nabíjačiek stúpajú. Najmä v okolí miest a hlavných ťahov ich nájdete dostatok. Preto stačí len pár minút logistiky, aby ste si cestu naplánovali. V rámci testu sme vyskúšali dve nabíjačky na ceste medzi Bratislavou a Banskou Bystricou. Najskôr sme sa zastavili v Beladiciach, kde bola k dispozícii rýchlonabíjačka. S ňou sme doplnili batériu takmer doplna za približne polhodinu. Druhýkrát sme auto nabíjali v Banskej Bystrici na 50 kW nabíjačke. V tomto prípade sme dosiahli 100 % kapacity približne za 90 minút, na 80 % sa však dostanete aj za necelú hodinku.

Ďalšou možnosťou nabíjania je Wallbox. Ten si nainštalujete aj doma a v priebehu noci dobijete batériu doplna. Ak ho nemáte, dá sa využiť aj klasická 220 V zásuvka. Musíte si však nasadiť na nabíjací kábel špeciálnu redukciu. S nabíjaním vám pomôže aj aplikácia MyPeugeot. Prostredníctvom nej si nastavíte čas, kedy chcete auto nabíjať.

Záverečné hodnotenie

Peugeot e-208 patrí medzi najkrajšie elektromobily v rámci svojho segmentu a neohúri len na prvý pohľad. V najvyššej výbave elektrickej 208-ke nie je čo vyčítať. Nesklame vás v meste, mimo neho a ani na diaľnici. Vzhľadom na rozmery a využite elektromotora jej však najviac svedčia mestské podmienky. Peugeot e-208 malý, dobre sa s ním manévruje a pri nízkej rýchlosti spotrebúva najmenej energie. Na kratšie vzdialenosti preto predstavuje výbornú voľbu aj z ekonomického hľadiska.

Peugeot e-208 test - galéria

Páčil sa ti tento článok? Podel sa s ním s ostatnými

Cookies používame, aby sme vám zaručili najlepší možný zážitok z návštevy našej stránky francetech.sk. Ak budete pokračovať bez zmeny vašich nastavení, dávate tým najavo svoj súhlas s prijímaním všetkých cookies z našejstránky. Viac informácií

Nastavenia cookies na tejto webovej stránke sú nastavené na "Povoliť cookies" vám prehliadanie možné skúsenosti. Ak budete pokračovať na používanie tejto webovej stránky bez zmeny nastavenia cookies alebo kliknite na tlačidlo "Prijať" nižšie potom dávate súhlas k tomu.

Zavrieť