Peugeot vylepšuje flotilu elektrických a hybridných vozidiel

Francúzska automobilka Peugeot kráča s dobou a postupne zvyšuje počet vozidiel, ktoré využívajú elektrickú energiu. K čisto elektrickým modelom e-208 a e-2008 sa pridali modely 508, 508 SW a 3008 s technológiou plug-in hybrid. Navonok je však ťažké rozpoznať, že tieto autá nevyužívajú spaľovacie pohonné jednotky.

Peugeot vsadil na inú stratégiu ako jeho konkurenti. Zatiaľ čo mnoho značiek vytvára špeciálne elektrické modely s unikátnym názvom, Francúzi ponúkajú elektrický pohon len ako jednu z možností v rámci modelovej rady. Preto si v prípade všetkých spomenutých modelov môžete vybrať viacero variantov pohonu. Tieto vozidlá totiž ponúkajú aj benzínové a dieslové motory.

Elektrický Peugeot prekvapuje

Modely e-208 a e-2008 využívajú výlučne elektrickú energiu, ale na rozdiel od väčšiny konkurenčných vozidiel poskytujú plynulé zrýchlenie bez návalu točivého momentu. Nové SUV má výkon až 100 kW a s váhou 1548 kilogramov sa napriek batérii uloženej vo svojom vnútri správa ako jeho dvojník so spaľovacím motorom.

S0 Peugeot E 208 En Direct Du Salon De Geneve 2019 583136

Podobné to je aj v prípade malého hatchbacku. Nebyť absencie zvuku, asi aby ste ani neuvažovali nad tým, že sedíte v elektrickom aute. Peugeot e-208 je samozrejme o niečo svižnejší ako jeho väčší brat, keďže má menšiu hmotnosť. Zároveň stojí na tvrdšom podvozku a zákrutami prechádza s väčšou ľahkosťou.

Model e-208 používa rovnakú batériu s kapacitou 50 kWh ako e-2008. Hatchback však spotrebuje menej elektrickej energie a oficiálne má dojazd až 340 kilometrov. V prípade crossoveru je to o 30 kilometrov menej. Z pohľadu kombinovaného točivého momentu a maximálnej rýchlosti dosahujú obe vozidlá totožné hodnoty.

Efektívne hybridy

Peugeot 508 s technológiou plug-in hybrid poskytuje kombináciu benzínového motoru s objemom 1,6 litra a výkonom 135 kW v kombinácii s elektromotorom s výkonom 80 kW. Obe pohonné jednotky roztáčajú len predné kolesá a preto je hybridná 508-ka opakom športovo vyzerajúceho auta. Dokazuje to aj jeho zrýchlenie z nuly na sto za 7,9 sekundy, čo je o dve sekundy viac ako v prípade hybridného modelu 3008. Na druhej strane však poskytuje pohodlie, výbornú spotrebu a pohodovú jazdu.

Peugeot 3008phev Hy4 1809pb 001 0

SUV Peugeot 3008 je označené ako Hybrid 4 a k spaľovaciemu motoru pridáva ďalších 15 kW a elektromotor s pohonom aj zadnej nápravy. V elektrickom móde funguje zadný náhon ako primárny, predný sa k nemu pridáva pri prudšej akcelerácii. Vďaka kombinácii troch motorov má tento model výkon až 222 kW a napriek hmotnosti 1815 kilogramov zrýchli z nuly na stovku pod šesť sekúnd. Spolupráca pohonných jednotiek navyše funguje prirodzene a vyvážene, čo je v kombinácii so všestrannosťou tohto vozidla výborná správa.

Najväčšie SUV zatiaľ bez hybridného pohonu

Peugeot chce pokračovať v elektrifikácii svojho modelového radu, ale nie za každú cenu. Preto sa súčasná generácia SUV 5008 nedočká plug-in hybridu. „Pri vytváraní našich áut s elektrickým pohonom chceme zachovať ich priestrannosť. V prípade 5008-ky by sme nemohli zakomponovať hybridný pohon bez odstránenia tretieho radu sedadiel, čo nechceme dopustiť. V nasledujúcej generácii sa to však môže zmeniť,“ cituje portál Auto.cz technického manažéra hybridných pohonov automobilky Peugeot Serga Islera, ktorý dodal, že francúzska značka nebude pri svojich modeloch s využitím technológie plug-in hybrid ponúkať možnosť rýchlonabíjania.

Páčil sa ti tento článok? Podel sa s ním s ostatnými

Cookies používame, aby sme vám zaručili najlepší možný zážitok z návštevy našej stránky francetech.sk. Ak budete pokračovať bez zmeny vašich nastavení, dávate tým najavo svoj súhlas s prijímaním všetkých cookies z našejstránky. Viac informácií

Nastavenia cookies na tejto webovej stránke sú nastavené na "Povoliť cookies" vám prehliadanie možné skúsenosti. Ak budete pokračovať na používanie tejto webovej stránky bez zmeny nastavenia cookies alebo kliknite na tlačidlo "Prijať" nižšie potom dávate súhlas k tomu.

Zavrieť