Aké motory poháňajú vozidlá Peugeot?

Éra, v ktorej sa pohonné jednotky hodnotili podľa objemu motora a počtu valcov, je preč. Tlak na znižovanie produkcie emisií donútil automobilky k inovatívnym riešeniam. Príkladom ide aj značka Peugeot, ktorej motory PureTech a BlueHDi v kombinácii s modernými prevodovkami šetria životné prostredie a zároveň uspokoja aj náročnejších vodičov.

Servis grátis: Vyberte si u nás nové osobné vozidlo a my sa oň kráľovsky postaráme

Benzínový PureTech

Na základe down-sizingovej stratégie vyvinul Peugeot pred pár rokmi nový rad benzínových trojvalcov PureTech. Majú nižšiu hmotnosť a sú kompaktnejšie než výkonovo porovnateľné štvorvalce. Motor má priaznivé akustické parametre a jeho spotreba, aj produkcia emisií je až o 25 % nižšia.

Peugeot

V ponuke sú dva varianty motora PureTech – atmosférický a preplňovaný, ktoré sa na 40 % skladajú z rovnakých súčiastok. Druhá menovaná verzia získala v uplynulom období viackrát ocenenie Motor roka v rámci svojej výkonnostnej kategórie. Preplňovaný motor v sebe skrýva vysokovýkonné turbodúchadlo novej generácie a v nízkych otáčkach ponúka ideálny pomer krútiaceho momentu a výkonu.

Dieslový BlueHDi

Naftové motory sa síce dostávajú do úzadia, ale stále z trhu nemiznú. Aj vďaka moderným technológiám. Jednou z nich je BlueHDi spájajúca filter pevných častíc so selektívnou katalytickou redukciou. V súčasnosti predstavuje najúčinnejšie riešenie na zníženie emisií škodlivín a zásluhou toho si Peugeot udržiava náskok pred konkurenciou.

Peugeot

BlueHDi je riešenie, ktoré reguláciou spaľovania a úpravou výfukových plynov chráni kvalitu ovzdušia. Princíp tejto technológie spočíva v obmedzení emisií oxidov dusíka do ovzdušia (až o 90%) a v znížení množstva nespálených častíc na hranicu merateľnosti (o 99,9%). Selektívna katalytická redukcia eliminuje oxidy dusíka.

Peugeot

Peugeot bol vždy priekopníkom inovatívnych technológií a svoje vozidlá začal vybavovať filtrom pevných častíc (FAP) už o 11 rokov skôr, ako vyžadovali emisné normy. Prvýkrát predstavil FAP svetovej verejnosti spolu s modelom 607 v roku 2000.

Elektromobily a hybridy Peugeot

Do dnešného dňa prešlo elektrifikáciou sedemdesiat percent modelového radu Peugeot a o štyri roky by mali dostať alternatívny pohon všetky vozidlá značky. Automobilka preto vytvorila modulárnu platformu EMP2, ktorá obsiahne širokú paletu motorov a prevodoviek bez toho, aby obmedzovala vnútorný priestor.

Peugeot

V ponuke značky rýchlo pribúdajú hybridy aj elektromobily. Rovnako sa zvyšuje ich predajnosť. Lákadlom je znižovanie emisného zaťaženia, ale taktiež dobrý výkon. Čisto elektrické modely Peugeot dosahujú výkon na úrovni 136 koní, najsilnejšie hybridy až 300 koní. Výnimku predstavuje najnovší Peugeot 508 Sport Engineered s výkonom 360 koní.