Peugeot Rifter – 91 % v nárazových testoch Euro NCAP

Kategórie

Peugeot Rifter, nový model z dielne francúzskej automobilky absolvoval testy v organizácii Euro NCAP, ktoré z viacerých hľadísk posudzujú bezpečnosť vozidiel. Moderné MPV dostalo v celkovom hodnotení 78 % bodov, čo mu stačilo na štyri hviezdičky.

Nový Peugeot Rifter s premysleným variabilným interiérom, s 5 až 7 miestami na sedenie či veľkým batožinovým priestorom od 775 l. V sériovej výbave nájdete aj tempomat, klimatizáciu, systém rozpoznávania dopravných značiek, pozdĺžne strešné nosiče,  rádio s Bluetooth a USB, bočné posuvné dvere v 2. rade sedadiel.

Teraz s bonusom až do 1000 €

Už od 15 990€ alebo od 120€/mes *

K tomu predĺžená záruka a výhodný 0% leasing.

4 roky BEZPLATNÝ SERVIS

* Pri akontácii 8 794,5 € a doba splácania je 60 mesiacov.

Testom prešiel Peugeot Rifter s motorom 1,5 BlueHDi a výkonom 100 koní. Prezentoval sa vo výbave Allure s hmotnosťou 1 510 kilogramov. Jeho bezpečnostná výbava obsahovala trojbodové bezpečnostné pásy s predpínačmi a obmedzovačmi sily na všetkých sedadlách, bočné a hlavové airbagy, systém automatického núdzového brzdenia, obmedzovač rýchlosti a systém sledovania jazdných pruhov.

Výborná ochrana dospelých a detí

Prvou sledovanou kategóriou testov Euro NCAP je ochrana dospelých. V tomto prípade sa Peugeotu Rifter darilo výborne. Získal až 91 % bodov. Bezpečnosť vodiča a spolujazdca bola dobrá s jedinou výnimkou. Oblasť hrudníka spolujazdca dosiahla hraničné hodnoty ochrany. V prípade čelného nárazu je posádka ochránená dostatočne. Pri bočnom náraze získal tento model maximálny počet bodov.

V hodnotení ochrany detí dosiahol Peugeot Rifter výsledok 81 %. Pri čelnom náraze bola bezpečnosť desaťročného aj šesťročného dieťaťa hodnotená ako dobrá. Opäť je tu však jedna výnimka v podobe krku mladšej osoby, kde bola udelená známka „dostačujúce“. Bočným nárazovým testom prešlo auto bez zaváhania.

Asistenčné systémy a chodci

Ochrana chodcov spôsobuje automobilkám najväčšie problémy. Inak to nebolo ani v prípade Peugeotu Rifter, ktorý v tejto kategórii dosiahol iba 58 %. Kapota poskytuje pri zrážke dostatočnú ochranu hlavy a dobre chránené sú taktiež nohy a panva. Naopak, v okolí stĺpika bola ochrana prevažne nedostačujúca.

Rifter 6 Min

Asistenčné systémy testovaného vozidla bolo ohodnotené na 68 %. Peugeot Rifter potvrdil schopnosť núdzového brzdenia najmä v rýchlostiach typických pre mestskú premávku. V diaľničných podmienkach bol jeho výkon iba dostačujúci. Rovnako príliš nepresvedčil pri núdzovom brzdení s chodcami a cyklistami. Práve preto dostalo nové MPV od organizácie Euro NCAP štyri hviezdičky .

Páčil sa ti tento článok? Podel sa s ním s ostatnými

Cookies používame, aby sme vám zaručili najlepší možný zážitok z návštevy našej stránky francetech.sk. Ak budete pokračovať bez zmeny vašich nastavení, dávate tým najavo svoj súhlas s prijímaním všetkých cookies z našejstránky. Viac informácií

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close