V Trnave spustili výrobu prvého elektromobilu Peugeot e-208

S0 Peugeot E 208 En Direct Du Salon De Geneve 2019 583136

Francúzska automobilka Peugeot umiestnila výrobu svojho najnovšieho modelu 208 na Slovensko. V trnavskom závode sa vďaka tomu premiérovo vyprodukoval aj elektromobil, keďže nová „dvestoosmička“ ponúka okrem dieslového a benzínového pohonu prvýkrát aj elektrickú verziu s označením Peugeot e-208.

V Trnave nastal historický moment. Výrobnú linku opustil prvý automobil s nulovou produkciu emisií CO2. Celkovo ide o piaty model automobilky na západe Slovenska za necelých 13 rokov od spustenia jej produkcie. Do decembra 2018 opustili trnavský závod už tri milióny vozidiel, ktoré zamierili do šesťdesiatich krajín sveta.

Peugeot E 208 2019 08 Clanokw Peugeot e-208

Krok vpred

Peugeot e-208 bude využívať novú technológiu elektrického pohonu, ktorá vozidlu na jedno nabitie umožní prejsť 340 kilometrov a samotná kapacita batérie je 50 kWh. Batéria sa bude dať nabiť na 80 % za 30 minút v prípade využitia nabíjacej stanice s výkonom 100 kW. V bežnej sieti sa čas nabíjania predĺži na osem hodín.

„Výroba čisto elektrického vozidla je pre nás veľký krok vpred. V tomto roku je pre nás najväčšou výzvou zvládnutie výroby nového modelu Peugeot 208, ktorý nám zabezpečí produkciu na niekoľko rokov dopredu,“ povedal pre Pravda.sk Peter Švec, hovorca PSA Peugeot Citroën Slovakia.

Atraktívny elektromobil

Automobilka predstavila Peugeot e-208 prvýkrát na marcovom autosalóne v Ženeve. Novinka z francúzskej značky stojí na špeciálnej platforme CMP, ktorá je určená pre vozidlá zo segmentu B a C. Oproti svojim predchodcom je nová „dvestoosmička“ dlhšia, širšia a nižšia. Má výraznú karosériu a vďaka čistým líniám evokuje športového ducha.

Peugeot E 208 Interier 1 Interiér modelu Peugeot e-208

Exteriér je charakteristický čiernym pásom, ktorý prechádza po celej šírke dverí batožinového priestoru. Predná mriežka je zladená s farbou karosérie, typickými prvkami sú dvojfarebný znak leva a monogram e-208 na zadnej časti auta. Vo vnútri sa nachádza tradične Peugeot i-Cockpit, ktorý využíva trojúrovňové rozloženie ako ostatné modely značky, čo zabezpečuje bezchybnú ergonómiu. V interiéri sa zároveň nachádza viacero zaujímavých úložných priestorov.

Elektrická verzia nového Peugeotu 208 sa na európsky trh dostane s najväčšou pravdepodobnosťou v druhej polovici tohto roka a cena tohto automobilu by sa podľa francúzskeho magazínu L’Argus mala pohybovať na úrovni okolo 30-tisíc eur.