Peugeot e-208: Ako je na tom elektrický hatchback v konkurenčnom boji?

S0 Peugeot E 208 En Direct Du Salon De Geneve 2019 583136

Elektrifikácia je jednou z tém, ktorá momentálne hýbe automobilovým priemyslom. Jednotlivé značky v snahe znížiť emisné zaťaženie a prispôsobiť sa požiadavkám trhu prinášajú čoraz častejšie vozidlá s elektrickým pohonom. Peugeot e-208 je dôkazom toho, že za konkurenciou nechce zaostávať ani francúzska automobilka.

Pre Peugeot je to historický moment, keďže prvýkrát ponúka aj vozidlá s nulovou produkciou emisií CO2. Navyše, Peugeot e-208 sa vyrába na Slovensku v trnavskom závode. Je to už piaty model, ktorý schádza z liniek na západe krajiny. Do konca minulého roka vyhotovili v „malom Ríme“ tri milióny vozidiel.

Peugeot e-208 – treba si priplatiť

Peugeot e-208

Portál teslamagazin.sk porovnal spomenuté štyri modely z viacerých hľadísk. Základnými kritériami boli kapacita batérie, dojazd, výkon, dynamické vlastnosti a rýchlosť nabíjania. Peugeot e-208 ponúka spolu s Corsou-e kapacitu batérie 50 kWh, čo je iba o 2 kWh menej ako má Renault Zoe II. Tento model vďaka tomu poskytuje dojazd až 390 km, zatiaľ čo Peugeot je na druhom mieste s hodnotou 340 km.

Peugeot e-208

V hodnotení rýchlosti nabíjania sa najviac osvedčili modely koncernu PSA. Peugeot e-208 aj Corsa-e majú podporu nabíjania 100 kW a na 80 % kapacity batérie sa dostanú za 30 minút nabíjania. V porovnaní s ostatnými dvoma vozidlami sú na tom podstatne lepšie, pretože tie ponúkajú podporu iba 50 kW, čo môže byť pri súčasnom trende málo.